Második generáció 1974-1978
Közel egy évtizede rója az utakat a Mustang. A vásárlók évről évre egyre erősebb motorokkal szerelt Mustangokat kaptak. 1974-ben a Ford áttért egy teljesen más útra. Eljött a második generáció kora. A Ford elnöke egy teljesen új stílusú Mustang tervet kért a frissen szerződtetett olasz karosszériatervezőtől. Egy lépcsős hátú kupé, és egy ferdehátú hatchback készült.
Túl vagyunk az első olajválságon, az olaj ára az egekbe szökött, közel négyszeresére! Oka, hogy az arab OAPEC (Arab Olajexportáló Országok Nemzetközi Szervezete) bejelentette, hogy felfüggeszti az olajexportot azon országokba, akik Izraelt támogatják a Szíria és Egyiptom ellen kitörő háborúban. Ez legfőképp az USA-t, a nyugat-európai országokat és Japánt érintette.
1974 modell
A motorteljesítmények drasztikus csökkentésének egyik oka a magas biztosítási árak voltak. A teljesen áttervezett Mustang II-ben 2,3 literes négyhengeres, vagy egy 2,8 literes V6-os motort tettek. Rengeteg Mustang rajongó csalódott, hogy megszűnt a V8-as izomautók korszaka. Hosszú időre eltűnt a palettáról a kabrió is! Nem csak a motor lett kisebb. Közel 50 centivel rövidebb lett az 1973-as modellnél, a súlya pedig 220 kilóval könnyebb. A 65-ös Mustangnál 30 centivel rövidebb, közel 5 centivel keskenyebb, a tengelytáv közel 17 centivel rövidebb lett. Ez a Mustang az elődhöz képest egy teljesen más autó lett.
Ebben az időben egyre népszerűbbek lettek az import autók (Toyota Celica, Datsun 240Z) mert kisebbek, gazdaságosabbak, és jól felszereltek voltak. A Ford regnáló elnöke Lee Iacocca természetesen nem akarta elveszíteni a hazai vásárlókat, és megálmodott egy kisebb, sportosabb, és jól felszerelt Mustangot, ami felveszi a versenyt az erősödő importtal szemben.
Plüss kárpittal, különböző textil vagy bőr ülésekkel, fa hatású műszerfalbetéttel, választható ajtópanelekkel. Alap műszerek, a fordulatszámmérő, vízhőfokmérő, feszültségmérő, olajszint és biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető visszajelzők.
4 fajta karosszéria közül lehetett választani, 2 ajtós kupé, 3 ajtós hatchback, 2 ajtós Ghia kupé (ez váltotta fel a Grande-t mint luxus típust) és a 3 ajtós Mach 1, ami két oldalt a díszlécek alatt feketére volt festve. A Mach 1 kizárólag a V6-os motorral és automata váltóval volt kapható.
Rendelhető extra volt a klíma, különféle rádió, kazettás magnó, napfénytető, díszlécek, alufelni.
Furcsa módon, a vásárlók szerették az új Mustangot, a Mustang II bombasiker lett. Az első évben 385.993 darabot adtak el belőle. A Ford 1964 óta nem volt ilyen sikeres egy új modell bevezetésével.
Gyártási statisztika:
Hardtop: 177.671 db
Hatchback: 74.799 db
Hardtop Ghia: 89.477 db
Hatchback Mach 1: 44.046 db
Összesen: 385.993 db
Motortípusok:
Motor: 140 cui (2,3l) 2V 4 cyl. 88 LE
Motor: 171 cui (2,8l) 2V V-6 105 LE
1975 modell
1975-ben az ólommentes benzin érkezésével, és a sok reklamáció a V8-as motor hiánya miatt, megjelent az új 302-es V8, 140 lóerővel. A V8-hoz képest nagyon kevés lóerő az új emissziós követelményeknek, és a katalizátor megjelenésének is köszönhető. 75-től kezdve minden autó katalizátorral volt szerelve. Gyorsulása 0-96 km/h-ra 10,5 másodperc, végsebessége 171 km/h. A V8-as kizárólag automata váltóval volt kapható. A nagyobb motor mérete miatt az autó elején változtatni kellett. Vékonyabb és keskenyebb hűtőráccsal csináltak nagyobb helyet a motornak. A Ghia tetőablaka a hátsó negyedbe került, és a korábbi teljes bőrtetőt lecserélték félig bőr, félig lemeztetőre (csak a Ghia-ban). Új csomag volt a “silver luxury group” ami kívül full ezüst színű volt (még a bőrtető is), vörösáfonya színű belsővel.
Az év közepétől 2,3 literes “MPG” modell katalizátorral, és 3,18:1 áttételű (a standard 3,40:1) hátsó tengellyel jelent meg. Az EPA adatai szerint 10l/100km városi, és 6,9l/100km autópályán fogyasztással bírt. 1975-től a 2,3 literes Mustang II-t MPG-nek hívták.
Gyártási statisztika:
Hardtop: 85.155 db
Hatchback: 30.038 db
Hardtop Ghia: 52.320 db
Hatchback Mach 1: 21.062 db
Összesen: 188.575 db
Motortípusok:
Motor: 140 cui (2,3l) 2V 4 cyl. 88 LE
Motor: 171 cui (2,8l) 2V V-6 105 LE
Motor: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE
1976 modell
A 76-os modell néhány apróbb változáson esett csak át. Az év közepétől elérhetővé vált a négysebességes váltó. Két új rendelhető “kozmetikai” csomag jelent meg ebben az évben. Az egyik a “Stallion Group”, ami mind a kupé, mind a hatchback modellre rendelhető volt. Főbb elemei a fekete díszlécek az ablakok körül, fekete hűtőrács a póni nélkül, az autó alsó harmada teljesen feketére festve körben (igény esetén a motorháztető és a tető is), egyedi kerekek, krómozott oldalsó díszlécek, lófej matricák az első sárvédőkön négy fajta színben. A másik csomag a “Cobra II”, a régebbi Shelby stílust idézve. Ez csak a hatchbackre volt rendelhető. Fő jellegzetessége széles csíkok az autó közepén hosszában a első lökhárító-motorháztető-csomagtartó-hátsó lökhárítóig három féle színkombinációban: fehér/kék, kék/fehér és fekete/arany. Limitált darabszámban készült kék, fekete, és fehér/kék belsővel. Két oldalt alul COBRA II felirat díszelgett. A sárvédőkön és a fekete hűtőrács közepén krómozott kobrák jelentek meg. A műszerfalon és az ajtópaneleken csiszolt alumínium jelezte a prémium Cobra II csomagot. A motorháztetőre egy funkció nélküli légbeömlőt tettek.
Gyártási statisztika:
Hardtop: 78.508 db
Hatchback: 62.312 db
Hardtop Ghia: 37.515 db
Hatchback Mach 1: 9.232 db
Összesen: 187.567 db
Motortípusok:
Motor: 140 cui (2,3l) 2V 4 cyl. 88 LE
Motor: 171 cui (2,8l) 2V V-6 105 LE
Motor: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE
1977 modell
1977 legnagyobb újdonsága a T-Top csomag volt, ami kizárólag a hatchbackre volt rendelhető.
Ezüstre festették a kupé hűtőrácsát, a hatchbacké maradt fekete. A kupé dió színű műszerfalát pekándió színre cserélték, a hatchback csiszolt alumínium műszerfallal, és három küllős kormánykerékkel érkezett. A Cobra II két új rendelhető csíkkal bővült, fehér/piros és fehér/zöld színnel, viszont a kék/fehér változat megszűnt. A Ghia is új csomagot kapott a korábbi “Silver Luxury Group” helyett jött a “Sports Appearance Group”. Ezt jelezték a bőrtető színével azonos vékony díszcsíkok, sűrű küllős kerekek, sportkormány, fém hátsó csomagtartó rátét.
Az év közepétől a Cobra II csíkozása változott, egyetlen széles csík lett az autó közepén, az oldalsó csíkok pedig az ajtó közepére kerültek. A fekete lamellás oldalsó-hátsó ablakok és a fekete ablak díszlécek szabvánnyá váltak. A motorháztető légbeömlő nyílása a szélvédő irányába nézett.
Gyártási statisztika:
Hardtop: 67.783 db
Hatchback: 49.161 db
Hardtop Ghia: 29.510 db
Hatchback Mach 1: 6.719 db
Összesen: 153.173 db
Motortípusok:
Motor: 140 cui (2,3l) 2V 4 cyl. 88 LE
Motor: 171 cui (2,8l) 2V V-6 105 LE
Motor: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE
1978 modell
1978-ban megjelent a “King Cobra”. Ez egy limitált széria volt, mindössze 4313 darab készült belőle. Fő jellegzetessége a motorháztetőn elhelyezett hatalmas kobra matrica. A King Cobra kizárólag a V8-as 5,0 literes motorral volt kapható. Ez volt az első Ford Mustang amire felkerült az 5,0 jelző. Kizárólag piros, ezüst, fekete, barna, kék, és fehér színben készültek.
Más változás nem történt a 77-es évhez képest az autón. A Mustang II értékesítése 1974-es megjelenése óta 1977-ig folyamatosan csökkent, 78-ban viszont közel 25%-al nőtt az előző évhez képest.
Ez előrevetítette a Mustang II és a Mach 1 korának végét, 1979-el érkezett a harmadik generáció.
Gyártási statisztika:
Hardtop: 81.304 db
Hatchback: 68.408 db
Hardtop Ghia: 34.730 db
Hatchback Mach 1: 7.968 db
Összesen: 192.410 db
Motortípusok:
Motor: 140 cui (2,3l) 2V 4 cyl. 88 LE
Motor: 171 cui (2,8l) 2V V-6 105 LE
Motor: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE