Hatodik generáció: Ford Mustang 2015-
50 évvel a legenda megszületése után hamarosan megjelenik a hatodik generációs Ford Mustang. 10 év telt el a teljes design váltás óta, amivel a Mustang népszerűsége végre újra folyamatosan nő. Az újabb fejlesztésekkel a Mustang még tovább emeli a mércét a hátsó kerék meghajtású sportautók körében.
Az újabb generációváltás azért is volt szükséges, mert az amerikai piacon egyre előrébb lépő Chevy Camaro próbálja meg a piacvezető szerepet átvenni. A fanatikus veterán rajongók és a régi fényt újra felcsillantó 2005-ös design óta újra a csúcsra tartó hatodik generációs Mustang rajongótáborának készült el a 2015-ös modell.
Nézzük meg tehát közelebbről az új sportautót.
Motor
A nemrég kiadott hivatalos adatok alapján (ahogyan az várható is volt) háromféle motorral érkezik az új Mustang.
Az alap modell a 3,7 literes V6-os és az 5,0 liretes V8-as Mustang GT lényegében az ötödik generációs fejlesztés, a mérnökök azért több kisebb fejlesztést tettek a “régi” motorokba is. A Ford minimális elvárása továbbra is a V6-os tekintetében a 300 lóerő, ezt 6500-as fordulatszámnál adja le a motor. A forgatónyomaték 380 Nm 4000-es fordulatszámon. A V8-as teljesítménye 435 lóerő 6500-as fordulatszámon, forgatónyomatéka 542 Nm 4250-es fordulatszám mellett. A főként az európai piacra szánt harmadik motor a 2,3(!) literes EcoBoost motor 310 lóerővel 5500-as fordulatszámon, 435 Nm forgatónyomatékkal 3000-es fordulatszámon.
Mindhárom motor 6 sebességes kézi vagy 6 sebességes automata váltóval szerelt.
Ami a fogyasztást illeti, a Ford szerint mindhárom motor kevesebbet eszik majd, köszönhetően részben az új hajtásláncnak, és részben hogy az autó közel 200 kg-al kevesebbet nyom az elődjénél. Ezt a súlycsökkenést elsősorban az alumínium motorháztető és alumínium sárvédőknek és a jobb aerodinamikával érték el.
A legnagyobb üzemanyag fogyasztást pedig egyértelműen az új 2,3 literes EcoBoost motorral érte ez a Ford.
Biztonság
A vadonatúj alváz és a független hátsó felfüggesztés is hozzájárul az előző modellnél is jobb biztonsághoz. Legrosszabb törésteszt eredménye a 3 csillagos oldali törésteszt, a többi elem töréstesztje 4 csillagos.
Az autó felszereltségéhez tartozik még a 2014-es modellben már megjelent programozható MyKey. Ezzel főként a fiatalabb, felelőtlenebb generációt próbálják védeni például szabályozható vele a maximális végsebesség, a hifi maximális hangereje, a folyamatos biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hang. Baleset esetén a légzsákok kinyílásával automatikusan aktiválódik a “SOS Post Crash Alert” rendszer, ami az okostelefon-autó párosítással pontosan megmutatja a kiérkező mentőknek az autó pontos helyét. A biztonságot növeli még a tolatókamera, a holttér figyelő rendszer, az adaptív sebességtartó automatika távolság érzékelővel.
Az új és továbbfejlesztett technológia mint például a MyFord Touch érintőképernyős információs rendszer, nyomógombos indítás, kerekenkénti guminyomás-ellenőrző rendszer, automata kétzónás klíma, sofőrre szabható vezetési stílus mind-mind a Mustang generációváltását jelzi.
Megbízhatóság terén a korábbi V6-os átlagos eredményt ért el, a V8-as kicsivel átlag alatti, az új fejlesztésekkel a Ford reméli, hogy minden tekintetben megbízható autó lesz az új Mustang. Az új 2,3 literes motor egyelőre sötét ló, megbízhatósági adatok egyelőre nincsenek mivel teljesen új fejlesztés.