Hatodik generáció 2015-

Hatodik generáció: Ford Mustang 2015-

A hatodik generációs Ford Mustang 2015

A hatodik generációs Ford Mustang 2015

50 évvel a legenda megszületése után hamarosan megjelenik a hatodik generációs Ford Mustang. 10 év telt el a teljes design váltás óta, amivel a Mustang népszerűsége végre újra folyamatosan nő. Az újabb fejlesztésekkel a Mustang még tovább emeli a mércét a hátsó kerék meghajtású sportautók körében.
Az újabb generációváltás azért is volt szükséges, mert az amerikai piacon egyre előrébb lépő Chevy Camaro próbálja meg a piacvezető szerepet átvenni. A fanatikus veterán rajongók és a régi fényt újra felcsillantó 2005-ös design óta újra a csúcsra tartó hatodik generációs Mustang rajongótáborának készült el a 2015-ös modell.
Nézzük meg tehát közelebbről az új sportautót.

Motor
A nemrég kiadott hivatalos adatok alapján (ahogyan az várható is volt) háromféle motorral érkezik az új Mustang.
Az alap modell a 3,7 literes V6-os és az 5,0 liretes V8-as Mustang GT lényegében az ötödik generációs fejlesztés, a mérnökök azért több kisebb fejlesztést tettek a “régi” motorokba is. A Ford minimális elvárása továbbra is a V6-os tekintetében a 300 lóerő, ezt 6500-as fordulatszámnál adja le a motor. A forgatónyomaték 380 Nm 4000-es fordulatszámon. A V8-as teljesítménye 435 lóerő 6500-as fordulatszámon, forgatónyomatéka 542 Nm 4250-es fordulatszám mellett. A főként az európai piacra szánt harmadik motor a 2,3(!) literes EcoBoost motor 310 lóerővel 5500-as fordulatszámon, 435 Nm forgatónyomatékkal 3000-es fordulatszámon.
Mindhárom motor 6 sebességes kézi vagy 6 sebességes automata váltóval szerelt.

Ami a fogyasztást illeti, a Ford szerint mindhárom motor kevesebbet eszik majd, köszönhetően részben az új hajtásláncnak, és részben hogy az autó közel 200 kg-al kevesebbet nyom az elődjénél. Ezt a súlycsökkenést elsősorban az alumínium motorháztető és alumínium sárvédőknek és a jobb aerodinamikával érték el.
A legnagyobb üzemanyag fogyasztást pedig egyértelműen az új 2,3 literes EcoBoost motorral érte ez a Ford.

Biztonság
A vadonatúj alváz és a független hátsó felfüggesztés is hozzájárul az előző modellnél is jobb biztonsághoz. Legrosszabb törésteszt eredménye a 3 csillagos oldali törésteszt, a többi elem töréstesztje 4 csillagos.
Az autó felszereltségéhez tartozik még a 2014-es modellben már megjelent programozható MyKey. Ezzel főként a fiatalabb, felelőtlenebb generációt próbálják védeni például szabályozható vele a maximális végsebesség, a hifi maximális hangereje, a folyamatos biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hang. Baleset esetén a légzsákok kinyílásával automatikusan aktiválódik a “SOS Post Crash Alert” rendszer, ami az okostelefon-autó párosítással pontosan megmutatja a kiérkező mentőknek az autó pontos helyét. A biztonságot növeli még a tolatókamera, a holttér figyelő rendszer, az adaptív sebességtartó automatika távolság érzékelővel.

Az új és továbbfejlesztett technológia mint például a MyFord Touch érintőképernyős információs rendszer, nyomógombos indítás, kerekenkénti guminyomás-ellenőrző rendszer, automata kétzónás klíma, sofőrre szabható vezetési stílus mind-mind a Mustang generációváltását jelzi.
Megbízhatóság terén a korábbi V6-os átlagos eredményt ért el, a V8-as kicsivel átlag alatti, az új fejlesztésekkel a Ford reméli, hogy minden tekintetben megbízható autó lesz az új Mustang. Az új 2,3 literes motor egyelőre sötét ló, megbízhatósági adatok egyelőre nincsenek mivel teljesen új fejlesztés.

Ford Mustang 2015 Ford Mustang 2015