Első generáció 1964-1973

Első generáció 1964-1973

1964 március 9-én egy Wimbledon fehér kabrió gördült le a futószalagról a Michigan állambeli Dearbornban. Ez egy 4,3 literes V-8 motorral szerelt 164 LE változat volt. Egy hónappal később 1964 április 17-én a New York-i Flushing Meadows-ban rendezett világkiállításon mutatták be először hivatalosan, ezzel megkezdte világhódító útját a legendás Ford Mustang.

1964 ½ modell (korai 65-ös)

Ford Mustang Coupe 1964

Az első modell, a “korai 65-ös” (vagy ahogy a fanatikusok mondják a 64 ½) kupé és kabrió változatban volt elérhető alap 170 cui (2,8 liter) hathengeres motorral, három fokozatú kézi sebességváltóval. Opcionálisan 260 cui (4,3 liter) V8-as motorral rendelhető, akár négysebességes kézi váltóval vagy egy három fokozatú automata “Cruise-O-Matic” váltóval. Alap kiskereskedelmi ára 2320 $ volt. A bemutatás napján 22.000 darab megrendelés érkezett! A Ford vezetése kb. 100.000-es éves eladással számolt, ehhez képest az első 12 hónapban közel 417.000 Mustangot adtak el.

Gyártási statisztika:
Standard Convertible: 28.833 db
Standard Coupe: 92.705 db
Összesen: 121.538 db

Motortípusok:

Motorkód U: 170 cui (2,8l) 1V V-6 101LE
Motorkód F: 260 cui (4,3l) 2V V-8 164LE
Motorkód D: 289 cui (4,7l) 4V V-8 210LE

1965 modell (késői 65-ös)

1965 Ford Mustang Fastback GT

1965 Ford Mustang Fastback GT

Néhány apróbb változtatás után a Mustang “nagyüzemi” gyártása 1965-ben kezdődött, már öt hónappal később az év legjobb befektetésének tartották. Az autókat “késői 65-ös”-nek nevezték, áprilistól szeptemberig gyártották. Először egy teljes, alapos motorfelújításon kellett átesnie. A 170 cui (2,8l) hathengeres motort váltotta fel a 200 cui (3.2l) hathengeres változat. A hathengeres teljesítménye így 101 LE helyett 120 LE lett. A 260 cui (4.3l) motor gyártása befejeződött az 1964 ½-es modell évvel. Felváltották az új 289 cui (4.7 literes) kétbefecskendezős karburátorral szerelt motorral. Ezután jött még a négybefecskendezős porlasztós rendszer, majd végül a szintén négybefecskendezős “Hi-Po”. Ekkor jelent meg a GT opció is, amit a két oldalon alul elhelyezett versenycsíkok és a dupla kipufogó jelzett. A GT felszereltséghez még járt elöl tárcsafékek, erősebb stabilizátor, ködfényszórók.
A belső téren is történtek változások, új bőr üléshuzat vágtató lóval, új ajtópanelek kartámasszal, fa kormány, kesztyűtartó, fa betét a műszerfalon.

A Ford a versenypályán is bizonyítani akart, ezért 1964 augusztusában Lee Iacocca megkereste Carroll Shelbyt, akivel megyegyezett egy nagy teljesítményű Mustang tervezéséről. Olyan autót szeretett volna, amely mind a közúton, mind a versenypályán megállja a helyét a versenytársakkal szemben. Ekkor született meg a Fastback 2×2 Mustang, amely egy módosított K-kódú 289 cui V8-as motor volt 306 LE teljesítménnyel. A Ford a Shelby GT350 Street nevet adta ennek az erőgépnek. A nagyközönség számára 1965 január 27-én vált elérhetővé ez a változat.

Gyártási statisztika:
Standard Convertible: 65.633 db
Convertible w/Bench Seats: 2.111 db
Luxury Convertible: 5.338 db
Standard Coupe: 372.123 db
Coupe w/ Bench Seats: 14.905 db
Luxury Coupe: 22.232 db
Standard Fastback: 71.303 db
Luxury Fastback: 5.776 db
Összesen: 559.451 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód C: 289 cui (4,7l) 2V V-8 200 LE
Motorkód A: 289 cui (4,7l) 4V V-8 225 LE
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 271 LE (Hi-Po)
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 306 LE (Hi-Po) Shelby

1966 modell

1966 Ford Mustang Coupe

1966 Ford Mustang Hardtop

1966 márciusában az új Mustang értékesítése elérte az egy millió darabot. A dizájn nem sokat változott az elődhöz képest, új díszlécet,hűtőrácsot, kerekeket, oldalsó légbeömlőnyílást kapott. Két tolatólámpával szerelték fel, a motorháztető króm díszlécet kapott. A legszembetűnőbb változás a műszerfalban történt, öt kör alakú órával szerelték a 66-os modellt. Néhány új szín is megjelent és a rendelhető extrák köre is bővült.
A gyártás 1965 augusztusában kezdődött, 607.568 darab készült a 66-os évjáratból.

Gyártási statisztika:
Fastback, standard: 27.809 db
Fastback, luxury: 7.889 db
Hardtop, standard: 422.426 db
Hardtop, luxury: 55.938 db
Hardtop, benchseats: 21.397 db
Convertible: 56.409 db
Convertible, Luxury: 12.520 db
7Convertible, bench seats: 3.190 db
Összesen: 607.568 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód C: 289 cui (4,7l) 2V V-8 200 LE
Motorkód A: 289 cui (4,7l) 4V V-8 225 LE
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 271 LE (Hi-Po)
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 306 LE (Hi-Po) Shelby
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 390 LE (Hi-Po) Shelby supercharged

1967 modell

1967 Ford Mustang Hardtop

1967 Ford Mustang Hardtop

Sokan úgy tartják, hogy a 67-es Mustang a 60-as évek csúcstervezése. Megerősödött a konkurencia, a vetélytársak nem akartak elmaradni a Mustang sikerétől. Ennek a nyomásnak volt köszönhető a 67-es modell nagy arányú áttervezése az elődökhöz képest. Az orr hosszabb lett, a Fastback hátuljából eltűnt a lépcső. Szélesebb lett a futómű, ez jobb úttartást biztosított. Nagyobbak, szélesebb keretesek lettek a hátsó lámpák, áttervezték az első rugókat. A megnövekedett kasztnimérettel megjelent az első “big block” motor. Ez egy 390-es 6,4 literes V-8-as motor volt 320 lóerővel. Ezzel a motorral képes volt az autó 7,4 másodperc alatt 0-60 (kb 97 km/h) mérföldre gyorsulni. Mindössze 28.800 darab 390-es big blokkal szerelt Mustangot gyártottak. Ugyanakkor ez volt az utolsó éve a 289-es Hi-Po motornak.
Változtak az oldalsó levegőbeömlők is, a korábbi króm helyett az autó színére lettek fújva. Az autó hátulján megjelent a króm díszléc. Szintén ettől az évtől volt kapható a “GT package”, ami sok új extra felszereltséget hozott. Többek közt hűtőrácsra szerelt ködlámpák, tárcsafék elöl, quad kipufogó, GT tanksapka, F70x14 gumik, kétoldali fém díszlécek, GT és GTA embléma az első sárvédőkön. Összesen 24.049 darab GT felszereltségű Mustangot gyártottak.
A rendelhető tárcsafék kétkörös lett, ezzel a 67-es Mustang volt az első kétkörös fékkel szerelt autó Amerikában. Az első felfüggesztést átalakították, ezáltal jobban vezethetővé vált az autó.
Ettől az évtől rendelhető a légkondicionáló, állítható kormányoszlop, lehajtható hátsó ülések a Fastbackben.
Összességében a 67-es modell sok újdonsága és módosítása egy erősebb, szebb és agresszívabb Mustangot hozott.
A 2000-ben megjelent Tolvajtempó című film “Eleanor”-ja is az 1967-es Shelby GT500 Mustang átalakításával készült el. Az erőműve egy 428-as, 355 lóerős Shelby motor volt.

Gyártási statisztika:
Standard Convertible: 38.751 db
Convertible w/Bench Seats: 1.209 db
Luxury Convertible: 4.848 db
Standard Coupe: 325.853 db
Coupe w/Bench Seats: 8.190 db
Luxury Coupe: 22.228 db
Standard Fastback: 53.651 db
Luxury Fastback: 17.391 db
Összesen: 472.121 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód C: 289 cui (4,7l) 2V V-8 200 LE
Motorkód A: 289 cui (4,7l) 4V V-8 225 LE
Motorkód K: 289 cui (4,7l) 4V V-8 306 LE (Hi-Po) Shelby
Motorkód S: 390 cui (6,4l) 4V V-8 320 LE
Motorkód Q: 428 cui (7,0l) 2x4V V-8 355 LE Shelby 500 GT

1968 modell

1968 Ford Mustang Fastback GT

1968 Ford Mustang Fastback GT

A 68-as új törvényeknek megfelelően megjelentek az oldalfények az első és a hátsó sárvédőkön. Ezzel a legkönnyebb megkülönböztetni a 67-es modelltől, mert azon még nem volt kötelező. Szintén ettől az évtől volt kötelező felszereltség a biztonsági öv is. Újdonság még az energia elnyelő kormánykerék is, mindezen változások a még biztonságosabb vezetést hivatottak szolgálni.
Ettől az évtől kezdve egészen 1974-ig lekerült a FORD felirat a motorháztetőről. Mindkét oldala díszcsíkot kapott. A belső tükör ettől az évtől nem a tetőhöz hanem a szélvédőhöz lett rögzítve. A hűtőrácsról eltűnt a két vízszintes díszléc, egy nagyobb krómkeret került a helyére. Rendelhető lett a hátsó ablakfűtés is.
Új GT embléma lett, GT dísztárcsa, quad kipufogóvég, megjelent az AM/FM rádió. Választható extraként megjelentek a sportülések is.
A motorválaszték is megújult, a régi 289-es motorok helyett 1967 decemberétől megjelentek az új 302-es erőforrások. Ekkor mutatták be a rendőrségi autókba szánt új 428 Cobra Jet motort speciális vezérműtengellyel. Számos módosítás történt a felfüggesztésen is.
Csak ebben az évben gyártottak egy új típust California Special (GT/CS) névvel. Ez a kupé a kaliforniai Ford kereskedésekben volt kapható, Shelby stílusú csomagtartóval és sötét hűtőráccsal. Mindösszesen 4325 darabot gyártottak belőle.
Ebben az évben készült a Warner Bros. filmje a Bullitt, ami egy átalakított 68-as GT 390-es. Főszereplője Steve McQueen, és a leghíresebb jelenet egy 10:53mp-es autósüldözés amiben Bullitt hadnagy üldözi a 68-as Dodge Charger-el menekülő rosszfiúkat.

Gyártási statisztika:
Fastback, standard: 33.585 db
Fastback, deluxe: 7.661 db
Fastback, bench seats: 1.079 db
Fastback Deluxe, bench seats: 256 db
Hardtop: 233.472 db
Hardtop Deluxe: 9.009 db
Hardtop, bench seats: 6.113 db
Hardtop Deluxe, bench seats: 853 db
Convertible: 22.037 db
Convertible Deluxe: 3.339 db
Összesen: 317.404 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód C: 289 cui (4,7l) 2V V-8 200 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 220 LE
Motorkód J: 302 cui (5,0l) 4V V-8 230 LE
Motorkód J: 302 cui (5,0l) 4V V-8 250 LE Shelby GT350
Motorkód X: 390 cui (6,4l) 2V V-8 280 LE
Motorkód S: 390 cui (6,4l) 4V V-8 320 LE
Motorkód W: 427 cui (7,0l) 4V V-8 390 LE
Motorkód R: 428 cui (7,0l) 2x4V V-8 355 LE Shelby GT500
Motorkód R: 428 cui (7,0l) 4V V-8 335 LE Shelby GT500KR

1969 modell

1969 Ford Mustang Boss 429

1969 Ford Mustang Boss 429

1969-ben újabb nagyobb változás történt a kasztniban. Sportosabb, még merészebb és agresszívabb irányvonalat követve készült el a 69-es modell. Elődeinél még hosszabb lett közel 10 centivel. Kevéssel nőtt a szélessége is, a tengelytáv viszont maradt 274 cm. Az autó tömege is jelentősen megnőtt. A komplett belső tér is áttervezésre került, a műszerfal, ülések, ajtópanelek. Elöl négy lámpás lett az autó, a Mustang logó jobbra tolódott a vezető oldalára. Kisebb lett, mögötte a krómkeretes piros-fehér-kék tri bar logóval.
Új modellek is érkeztek, a Mustang “E” (economy) hathengeres motorral, automata váltóval, de kizárólag klíma nélkül. Másik új modell a “Grande” ami egy speciális belső dekort kapott, új üléskárpitot, és extra hangszigetelést.
Egy új 302-es motor is jött 220 lóerővel. Ebben az évben érkezett a legújabb motor, a 351-es Windsor két karburátorral 250 lóerővel, és a négykarburátoros 290 lóerővel.
Új, különleges kiadások is érkeztek, a Boss 302, Boss 429, Shelby GT350, Shelby GT500 és a Mach 1, mindegyikük nagy teljesítményű motorral.
Ebben az évben vette el a gyár Carroll Shelbytől a Shelby Mustang projektet, ezután már a Mustang nem szerepelhetett a Shelbyk nevében.

Gyártási statisztika:
Fastback, standard: 56.022 db
Fastback, deluxe: 5.958 db
Fastback, Mach 1: 72.458 db
Hardtop: 118.613 db
Hardtop, Deluxe: 5.320 db
Hardtop, bench seats: 4.131 db
Hardtop Deluxe, bench seats: 504 db
Hardtop Grande: 22.182 db
Convertible: 11.307 db
Convertible Deluxe: 3.439 db
Összesen: 299.824 db

Boss 429: 869 db
Boss 302: 1.628 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód L: 250 cui (4,1l) 2V V-8 155 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 220 LE
Motorkód G: 302 cui (5,0l) 4V V-8 290 LE Boss 302
Motorkód H: 351 cui (5,9l) 2V V-8 250 LE
Motorkód M: 351 cui (5,9l) 4V V-8 290 LE
Motorkód S: 390 cui (6,4l) 4V V-8 320 LE
Motorkód Q: 428 cui (7,0l) 4V V-8 335 LE Cobra Jet
Motorkód R: 428 cui (7,0l) 4V V-8 335 LE Cobra Jet-R
Motorkód Z: 429 cui (7,0l) 4V V-8 375 LE Boss 429

1970 modell

1970 Ford Mustang Boss 302

1970 Ford Mustang Boss 302

Az 1970-es modellt kicsit visszafogottabbra tervezték, a túl agresszívnak vélt négy első lámpa helyett visszatértek a korábbi két lámpához. Ezek viszont most kicsit beljebb kerültek a krómkereten belülre, két oldalt pedig megjelent egy nyitott rács, az úgynevezett “scoops”. A Mustang jel ismét középre került. A helyzetjelző lámpák felkerültek a lökhárítóra. A hátsó sárvédőkről lekerültek a levegőbeömlő nyílások. A hátsó lámpákat egy kicsit besüllyesztették a hátsó panlebe. A belső tér kialakítása szinte változatlan maradt. Új kormánykereket kapott, a magas ülések pedig szériatartozékok lettek. A gyújtáskapcsoló átkerült a kormányoszlopra, ezzel megjelent a kormányzár is.
Ebben az évjáratban mutatkozott be egy új 351-es motor, a Cleveland. A 390-es big blockot kivezették a kínálatból. 1970-ben gyártottak utoljára Shelby Mustangot. Népszerűsége amúgy is csökkent a 69-ben megjelent Boss és Mach 1 megjelenésével.
Ettől az évtől egészen 1982-ig megszűnt a GT felszereltség.

Gyártási statisztika:
Fastback: 39.470 db
Hardtop: 77.161 db
Convertible: 6.199 db
Hardtop: 5.408 db
Fastback: 6.464 db
Convertible: 1.474 db
Fastback, Mach 1: 40.970 db
Hardtop, Grande: 13.581 db
Összesen: 190.727 db

Boss 429: 499 db
Boss 302: 7.013 db
shelby Mustang: 636 db

Motortípusok:

Motorkód T: 200 cui (3,2l) 1V V-6 120 LE
Motorkód L: 250 cui (4,1l) 2V V-8 155 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 220 LE
Motorkód G: 302 cui (5,0l) 4V V-8 290 LE Boss 302
Motorkód H: 351 cui (5,9l) 2V V-8 250 LE Windsor és Cleveland
Motorkód M: 351 cui (5,9l) 4V V-8 290 LE
Motorkód Q: 428 cui (7,0l) 4V V-8 335 LE Cobra Jet
Motorkód R: 428 cui (7,0l) 4V V-8 335 LE Cobra Jet-R
Motorkód Z: 429 cui (7,0l) 4V V-8 375 LE Boss 429

1971 modell

1971 Ford Mustang Mach 1

1971 Ford Mustang Mach 1

Az 1971-es évjárat ismét egy picit nagyobb lett, hosszabb, szélesebb és jóval nehezebb, kb 270! kg-al. Ez volt az első modell ami a kezdeti 108 coll tengelytáv helyett már 109 lett. Az új kétoldali csík és a motorháztető festése a 69-es Shelbyre hasonlít. A motorháztető hosszának növelésével az ablaktörlőket elrejtették. Nagyobb, szélesebb hátsó lámpa készült három részre osztva.
A műszerfalat teljesen újratervezték. A műszerfalon három óra maradt csak, további három az új középkonzolra került. Elektromos ablakemelőt ettől az évtől kezdve lehetett rendelni.
Megszűnt a Boss 302, a Boss 429, a Shelb GT350 és Shelby GT 500 is. Egyedül a Mach 1 maradt a speciális kiadások közül. Megjelent viszont a Boss 351. Megjelenése hasonló volt a Mach 1-hez.

Gyártási statisztika:
Hardtop: 65.696 db
SportsRoof: 23.956 db
onvertible: 6.121 db
Hardtop Grande: 17.406 db
SportsRoof, Mach 1: 36.499 db
Összesen: 149.678 db

Motortípusok:

Motorkód L: 250 cui (4,1l) 2V V-8 155 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 220 LE
Motorkód H: 351 cui (5,9l) 2V V-8 250 LE Cleveland
Motorkód M: 351 cui (5,9l) 4V V-8 290 LE Cleveland
Motorkód Q: 351 cui (5,9l) 4V V-8 290 LE Cleveland
Motorkód R: 351 cui (5,9l) 4V V-8 335 LE Boss 351
Motorkód C: 429 cui (7,0l) 4V V-8 330 LE
Motorkód J: 429 cui (7,0l) 4V V-8 375 LE

1972 modell

1972 Ford Mustang

1972 Ford Mustang

Az új szabványoknak megfelelően 1972-től másként mérték a lóerőt a korábbi évekhez képest. A különbség hogy ez előtt közvetlen a motoron mérték a lóerőt próbapadon, 72-től viszont a lendkerekeken.
A szigorított CO kibocsátási szabályok miatt megszűnt a Boss 351 és 429-es big block gyártása.
Külsőleg a 72-es modell nem változott, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető lámpa átkerült a műszerfal jobb oldalára. A külső “Decor Group” csomag változott az előző évhez képest.
1972 év végén már látszott, hogy a Ford izomautók korszakának lassan vége lesz.

Gyártási statisztika:
Hardtop: 57.350 db
SportsRoof: 15.622 db
Convertible: 6.121 db
Hardtop Grande: 18.045 db
SportsRoof, Mach 1: 27.675 db
Összesen: 125.093 db

Motortípusok:

Motorkód L: 250 cui (4,1l) 2V V-8 98 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE
Motorkód H: 351 cui (5,9l) 2V V-8 177 LE Cleveland
Motorkód Q: 351 cui (5,9l) 4V V-8 266 LE Cleveland
Motorkód R: 351 cui (5,9l) 4V V-8 275 LE Cleveland

1973 modell

1973 Ford Msutang

1973 Ford Msutang

1973 volt a “nagy” Mustang utolsó éve. Olcsóbb, kisebb fogyasztású motorokra volt már igény, ezért erre az évre szinte semmit nem változott a kasztni. Legszembetűnőbb változás egy króm szögletes alakú króm keret az első és a hátsó lámpák körül. A króm lökhárítókat felváltotta a színre fújt műanyag lökhárító. Az első indexek vízszintes helyett állók lettek. A korábban rendelhető Magnum 500-as felnit felváltották az 5 lyukas kovácsolt alumínium kerekek.
1973-ban készült az utolsó kabrió, a következő modellre sok-sok évet kellett várni…

Gyártási statisztika:
Hardtop: 51.480 db
SportsRoof: 10.820 db
Convertible: 11.853 db
Hardtop Grande: 25.274 db
SportsRoof, Mach 1: 35.440 db
Total: 133.867 db

Motorkód L: 250 cui (4,1l) 1V V-6 99 LE
Motorkód F: 302 cui (5,0l) 2V V-8 140 LE
Motorkód H: 351 cui (5,9l) 2V V-8 177 LE Celveland
Motorkód Q: 351 cui (5,9l) 4V V-8 266 LE Cleveland